The JUMP – skoczny trójkąt i jego geometryczni przyjaciele

0
144

The JUMP to najbardziej minimalistyczna ze wszystkich minimalistycznych gier dostępnych w Google Play. To również produkcja, która zbiera nie najlepsze oceny od Androidowców i oferuje rozgrywkę, jakich w sieci znaleźć można całe mnóstwo. Nie myślcie jednak, że na sobotni wieczór przygotowałem dla Was recenzję słabej produkcji. Osobiście – na przekór wszystkim – uważam, że apka studia UltraRu jest całkiem niezła, dlatego też postanowiłem jej bronić. Zobaczymy, czy zrobię to w skuteczny sposób.

Świat stworzony na potrzeby gry The JUMP jest pełen figur geometrycznych. Brakuje tutaj jakichkolwiek postaci czy innych elementów, które występują niemalże w każdej zręcznościówce. Czy można to nazwać wadą? Absolutnie nie. Uważam, że to właśnie owa oryginalność jest czymś, co powinno przyciągnąć Was do opisywanej produkcji.

Główne zadanie gracza polega w The JUMP na kierowaniu trójkątem zmieniającym barwę, który biegnie przed siebie, stawiając czoła wszelkiego rodzaju przeszkodom. Utrudnień występujących na planszach jest wiele. Mamy tutaj kolce, wąskie platformy oraz swego rodzaju rzeki uśmiercające naszego geometrycznego bohatera.

Jak zapewne zdajecie sobie z tego sprawę, sterowanie w dziele UltraRu nie należy do skomplikowanych. Wszystko ogranicza się w nim do dotykania ekranu w momencie, gdy chcemy, by trójkąt wykonał skok. Decyzje, kiedy wykonać ruch musimy podejmować bardzo szybko, ponieważ nowe przeszkadzajki pojawiają się dosłownie w mgnieniu oka.

Gra podzielona jest na osiem plansz tematycznych oraz rozgrywkę Endless, w której celem jest osiągnięcie jak najlepszego wyniku dystansowego. Mimo że standardowe levele nie zmieniają swojej konstrukcji i tak bardzo ciężko jest je ukończyć. Muszę przyznać, że mam problem nawet z pierwszym, a przecież powinien on być prosty jak drut.

Na koniec słówko o wyglądzie. Uprzedzam, że The JUMP do najładniejszych apek nie należy. Na moje oko nie zasługuje jednak na wiele słów krytyki. Po pierwsze – najważniejsza i tak jest rozgrywka, a  ta naprawdę potrafi zabić czas. Po drugie – czy zawsze brak trójwymiaru musi być synonimem brzydkiej gry? Wydaje mi się, że nie.

Niemożliwe Skocz0Download