Dungeon Madness – przygoda w pikselowych lochach

0
997

Pomyślałem sobie ostatnio, że już dawno nie opisywałem dla Was jakiejś fajnej pikselowej gry. Przeszukałem więc Google Play na wskroś niczym szufladę z rupieciami i pobrałem kilka produkcji spełniających moje wymagania. Na pierwszy ogień poszedł RPG o nazwie Dungeon Madness. I powiem Wam, że w ogóle tego nie żałuję.

Dungeon Madness wcielamy się w postać pikselowego chłopaka. Nie znamy ani jego imienia, ani historii. Szkoda, bowiem uważam, że w grach RPG – wbrew temu, co się mówi – dobrze jest mieć do czynienia z jakąkolwiek fabułą. Dzięki niej mamy wrażenie, iż robimy coś, co ma cel. Widocznie innego zdania jest twórca opisywanej produkcji.

dunge

Nie stworzyłem tego wpisu, by móc sobie ponarzekać, tak więc obiecuję, że kończę już z wywodami i przechodzę do konkretów. W grze naszym zadaniem jest przemierzać wirtualne lochy i zabijać każdego potwora, jaki stanie na naszej drodze. „Potwór” to zbyt duże słowo, biorąc pod uwagę, iż w Dungeon Madness występują raczej dość pospolite stworzonka takie jak chociażby szczury. 

Przechadzając się po mrocznych lokacjach, zdobywamy punkty doświadczenia. Nie jesteście dziećmi, tak więc myślę, że nie muszę pisać, do czego one służą. Wspomnę natomiast nieco o itemkach. Tych wprawdzie w Dungeon Madness wiele nie ma, ale podstawowe takie jak miecze, tarcze czy hełmy występują. Oczywiście, najlepsze z nich możemy zgarnąć dopiero pod sam koniec.

A’propos końca. Mimo że gra jest fajna niemalże pod każdym względem, do jednego można się w niej przyczepić – jest zdecydowanie za krótka. Biorąc pod uwagę, że RPG-i zazwyczaj zapewniają nam rozgrywkę na co najmniej kilka dób, Dungeon Madness i jego marne kilkadziesiąt minut nie wypadają najlepiej. Nie wykluczam, że gra doczeka się jakiejś aktualizacji, tak więc na razie krytykować bardzo nie będę. Świeże produkcje rządzą się swoimi prawami.

W grze mamy do czynienia z pikselową oprawą graficzną, co jest – według mnie – jedną z jej największych zalet. Dźwięki przypominają retro produkcje, ale moim zdaniem powinny bardziej pasować do ogólnego klimatu rozgrywki.